En fredagsbjudning

Hade tänkt att bjuda på lite humor hämtad från mitt liv en vacker fredag som denna. En dag för något år sedan trillade det in ett mejl från en brittisk modekedja in i min mailbox. Min erfarenhet är att 1) brittiska kläder är skapta för tjejer som har både midja, ass och byst till skillnad från alla kläder från svenska klädkejdor där det oftast inte finns något som helst utrymme för några ladies business, medan midjan helt och hållet försvinner. 2) modellerna till de brittiska klädkedjorna har oftast lite mer ladies business på g - då de ju skall passa i kläderna de bär. Misstolka mig inte, de är fortfarande väldigt smala, men har en helt annan kroppsform helt enkelt. 
 
Ana då min besvikelse då detta mejl trillar in i min inkorg:
 
 
 
Ok, alla som känner mig vet att jag inte har något emot tjejer som är smala. Man är född i den kroppen man är född i och inget mer med det. Some girls have curves and some girls are skinny. Det jag däremot har något väldigt mycket emot är när företag väljer ut extremt magra modeller (alltså de som är smalare än de smalaste i ligan av smala) och promotar detta som hur du skall se ut beach 20XX. Varför visas det inte någon strl 32, någon strl 38 och någon strl 44? För att vi alla ser olika ut?
 
Och om vi skall vara helt ärliga så känner jag många magra tjejer - men ingen så mager som modellen ovan! Självklart skall man få visa upp smala tjejer likväl som man får visa upp kurviga tjejer, men jag kommer personligen aldrig förstå varför man promotar kläder på en modell som är uppenbarligen ohälsosam. Jag har bara lust att ge modellen ovan en kaka eller två. För att det är ok. För att hon är ok, oavsett hur hon ser ut. Livet är så mycket mer än bara utseende, vilket tyvärr blir svårare och svårare för våra unga att förstå i det ytliga och exploatiserande samhällsklimatet som vi har skapat åt dem. 
 
Så därför mina damer och herrar hade jag tänkt att bjuda lite grand på mig själv. Här har ni en bild på mig när jag på grund av mina ladies business inte får på mig ett par byxor i storlek M/L, alltså en storlek som borde passa min bakdel som oftast drar en fyra och en nolla i byxor. Enjoy!
 
 
Peace out! <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ptisabella.blogg.se

Min blogg som PT, utbildad sjukgymnast och ung tjej i Göteborgsområdet. Här kommer det att läggas upp lite allt möjligt om träning, hälsa, min vardag och lite annat smått och gott.

RSS 2.0