Teddybjörnarna på gymmet

"Jo, jag började gå på ett gym i början av 2011, men där var det bara stora muskelknuttar, så där kände inte jag mig hemma..."
 
De allra flesta har nog hört denna, eller känner kanske till och med igen sig? Och jag skall inte ljuga och säga att jag inte alls kände mig hotad av dessa stora, muskulösa män som svettas och frustar och stönar och sprider ut sina grejer över halva gymmet. Helt ärligt så sket jag nästan ner mig i brallan om jag var tvungen att fråga någon muskelknutte om de använde den bänken, den dragtrissan eller om de hade sett en lös 5-kilosplatta. Skall vi vara ännu ärligare så undvek jag det faktiskt i den mån det gick, eftersom jag var helt övertygad om att de antingen skulle ignorera mig, svara i en otrevlig ton eller (ännu värre) börja stöta på mig!
 
"Ursäkta, är den här bänken ledig typ? Eller använder du den?
Eller liksom... jag tänkte typ träna liksom?"
 
Men något år senare så kan jag säga att på den fronten har jag helt och hållet ändrat åsikt och dessutom kommit till en liten insikt. Ni vet hur tjejer hela tiden ser hur tjocka dom är/hur mycket celluliter dom har i spegeln? Fastän de är jättefina? Killarna lider av samma sak och muskelknuttarna är värst. Vad vi ser är en muskelknutte utan dess like, vad han ser är den 15-årige killen med armar som tandpetare med glasögon, tandställning och pottfrilla. Så när det kommer fram en snygg tjej (jepp, i hans ögon är du lätt bland de snyggaste som finns!) eller trevlig kvinna/tant (mammor har alltid väldigt mycket omedveten pondus på gymmet!) så blir den lille 15-årige pojken alldeles till sig och vill mer än gärna hjälpa till så gott det går! Dessutom råkar den här 15-åringen ha gymmat som fan i cirkus 20 år och kan otroligt mycket om just träning!

Jag vet inte hur många gånger jag fått hjälp av såkallade muskelknuttar på gymmet! Dom är alltid trevliga och tillmötesgående, nästan rädda för att vara dig till besvär. Dessutom hjälper de ofta till om de ser att du ställt in en maskin fel eller liknande och så kommer de springdes fort som fan om du skulle råka ut för någon pinsam olycka (har hänt mig massor med gånger, hahaha).
 
"Öh, tack killar, det gick bra, jag ska bara resa mig upp,
hehe, awkward! Autografer skrivs sen!"
 
Så om du kommer in i ett gym med stora muskelknuttar: kom ihåg att de flesta är som teddybjörnar med fet erfarenhet av träning! Prata med dem och kolla vad som händer? Jag vill nästan lova att det bara kommer vara till din fördel! ^^
 
Peace out! <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ptisabella.blogg.se

Min blogg som PT, utbildad sjukgymnast och ung tjej i Göteborgsområdet. Här kommer det att läggas upp lite allt möjligt om träning, hälsa, min vardag och lite annat smått och gott.

RSS 2.0