Träna? Men jag som inte har tid...

Väldigt, väldigt ofta får jag höra att "man borde ju träna, hade man bara haft tid så...".
 
 
 
Självklart respekterar jag alla och jag ifrågasätter verkligen inte tidsbristen som de flesta utav oss har. Men om vi ska vara helt ärliga, veckan består av 336 halvtimmar, är det verkligen så att du inte har fyra halvtimmar över i veckan, eller är det kanske så att träning inte ligger särskilt högt upp på din priolista? Att du kanske hellre sitter i soffan med en film och en liten påse godis mitt i veckan, för att liksom varva ned? Du är inte ensam! Tyvärr är detta tämligen vanligt och därför listar jag just nu tio anledningar till varför du skall ha träning högre upp på din priolista:
 
1) Träning minskar stress.
2) Träning minskar smärta.
3) Träning minskar risk för hjärt- och kärlsjukdomar.
4) Träning minskar risk för cancer.
5) Träning minskar risk för diabetes typ II.
6) Träning ger dig bättre tarmmotorik.
7) Träning ger dig mer energi i vardagen.
8) Träning ger dig mer skärpa och gör dig mer snabbtänkt.
9) Träning ger dig ett bättre sexliv.
10) Träning ger dig en ökad livslängd, räknat i kvalitativa, friska år.
 
Happee, happee times! ^^
 
Tyvärr är det så att den person som inte lägger ned tid på träning idag kommer vara tvungen att lägga ned avsevärt mycket mer tid i framtiden på ohälsa, sjukdom och smärta. För att inte tala om pengar. Träning är den billigaste livförsäkringen på marknaden, så gå ut och hitta vilken träning som passar just dig och kör hårt! ^^
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ptisabella.blogg.se

Min blogg som PT, utbildad sjukgymnast och ung tjej i Göteborgsområdet. Här kommer det att läggas upp lite allt möjligt om träning, hälsa, min vardag och lite annat smått och gott.

RSS 2.0